Bön under nattlig sömnlöshet

"Gode Gud, ge mig bönens Ande, så att jag kan
be i stället för att oroa mig! Tack för att jag har
en skön säng och tak över huvudet och att jag får
bo i ett tryggt och fredligt land, så att jag i alla fall
slipper vara rädd för yttre faror.

Ta hand om mina kära. Du vet var de just nu
befinner sig och hur de har det. Hjälp dem och
bevara dem och låt ingen av dem komma bort
från dig. Sänd din änglavakt till deras beskydd!
Ge mig vishet och klokhet i de problem och de val
som ligger framför mig, så att jag handlar rätt.
Öppna den dörr som du vill att jag skall gå igenom
och stäng alla andra.

Hjälp mig att inte oroa mig för min sjukdom.
Välsigna läkarna och medicinerna och ge mig
tro och visshet om att du vill hela mig. Lägg din
goda hand på mig så att dessa smärtor
försvinner.

Herre, nu har jag vridit och vänt på mig i flera
timmar, men hjälp mig att ändå – genom ett
under – får vara pigg i morgon! Låt mina
malande tankar förvandlas till bön och
tacksägelse, så att mitt hjärta lovsjunger dig
natten lång…"

Angelica Fröjmark


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!