Inte bara överlevnad, utan liv!

"Jag fick diagnos intracerebral blödning och trombos 14/4 förra året. Jag skrev en lång lista medans jag låg på hjärnskadeavdelningen på Uppsala Us om vad jag skulle fråga läkaren om som var jag och som var viktigt för mig och vad jag enligt honom skulle kunna vara och göra nu. Han tittade igenom listan, som innehöll; "vindrickande, dans, sång, cykling, klippa gräs, sköta hushåll, hygien, vara mamma, flickvän, kompis,...bl.a.???" Svaret blev; "Du inte bara, KAN, du SKA, göra allt det där!!!, Enda restriktionen vad gäller vindrickande, är berusning i den mängd du tappar balansförmågan och riskerar att ramla och slå i huvudet. Du både SKA och MÅSTE njuta av livet, och leva, nu när du fick överleva en sådan massiv hjärnblödning med så relativt små skador!!) Det var huvudläkarens ord och min underjordsdjupa ångest släppte något, och jag tog fram min mobiltelefon och satte på Robbie Williams "Feel" och The Fugees "Ready or not", och de låtarna ska för alltid vara mina ledmotiv!!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!