Liten på jorden

Mental och känslomässig stress. Att vara beroende och inte ha kontroll. Ofrihet, osjälvständighet. Jag förespråkar inte liberalism eller individualism, men solidaritet. SAMHÄLLE är ett fint ord: "Samhälle har utvecklats från sammanhällde eller samhälde, i sin tur från fornsvenskans samhäld. Det svenska ordet samhälle härrör från det latinska societas, vilket betyder "sällskap" eller "förbund" och kommer från socius som betyder "följeslagare", "kamrat" eller "partner". Det latinska ordet är sannolikt relaterat till verbet sequi, "att följa", och kan från början ha betytt "följeslagare"." (Wikipedia). Varför kan jag inte längre se mig och OSS i sällskap och förbund? Jo, därför att klasser och klassklyftor, ojämlikhet och osolidaritet har ökat och tagit över. Det är inte ett Samhälle längre och jag ser inte ljust på framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!