Måndag, igen.

Hatar måndagar och arbetsdagar då jag inte har något arbete att gå till utan måste försöka hitta på något meningsfullt att göra av min tilldelade tid. Frustrerande att vara arbetslös, när man både är arbetsför och arbetsvillig. Men läkare och psykolog säger: "ge dig och det tid för tids nog hittar du din plats och din uppgift, passa på att jobba för och på rehabilitering i första hand." Jag är sjukskriven på halvtid men har övertygat mig och dem om att jag kan och vill arbeta resten och är därmed arbetssökande eftersom jag inte fick behålla min gamla tjänst efter en tids sjukdom. Men jag har sällan eller aldrig varit min egen bästa vän, men jag har jobbat hårt och jobbar vidare oförtrutet på att hitta till mig och njuta av mig,fulländat, självständig och oberoende! Mindfullness är ordet och kanske lösningen och jag ska odla och odlar min trädgård, både faktiskt och bildligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!