Övning ger färdighet

Övar mig i kontrollöshet och sysslolöshet, och varför inte kalla det för lathet? Nej, för lathet är ett fult ord och tillstånd, eller? I vilket fall som helst är det en vilodag, för kropp och inte minst hjärna. Träning är bra, men alla som vet något om träning, vet också att kroppen behöver varva träning med vila. Det är den viktiga aspekten, som undgått mig i alla år, och som ledde mig till utmattning och hjärnblödning. För vissa ligger latheten i ryggmärgen, och om det inte leder till ohälsa, pga fysisk inaktivitet, eller samhällelig ohälsa, pga av bristande bidrag till det allmänna, utan till ro i kropp och själ, så prisar jag latheten, och ska förfina min teknik i denna överlevnadskonst! :-) Men det kräver omskolning och övning, och jag ska träna aktivt! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!