Tänkvärt!

Nyvaken för andra gången, och tänker på det jag nyss hört/läst i min nyligen nedladdade självhjälpsbok, att skilja på nödvändig och oundviklig oro, och ältande. Oro är bra, det är våra hjärnor konstruerade för, men ältande, utan effektiv handlings/åtgärdsplan, är dåligt. Jag har en handlingsplan, men är osäker på om den både räcker och är effektiv. Det andra jag nyss hört, är att positivt tänkande inte är en lösning på problem, ej heller motsatsen, däremot realistiskt tänkande, då hjärnan är konstruerad art ifrågasätta, argumentera och tvivla så vilar den när den inte behöver ana "oråd och fantasier" (mina ord). Tänkvärt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!