Man kan inte älska alla, eller?

Jag både förstår att alla inte älskar mig, och vet att jag inte kan begära det heller. Lika lite som omvänt förhållande gäller. Jag kan på sin höjd önska respekt och förståelse för den jag är, och även detta gäller omvänt. Och detta gäller såklart i alla mellanmänskliga förhållanden och relationer, såväl i de närmaste, som i de samhälleliga, och i förlängningen globala förhållanden och relationer vi alla ingår i, i den stund vi föds på jorden. Det viktiga är att vi inte kräver av andra det vi inte ger själva, vilket är ett förhållande jag ser mycket och mer av,och som skrämmer mig.Men jag tror ändå att man måste älska sig själv för att kunna älska andra, och det är svårt utan goda förutsättningar, då det är svårt även MED goda förutsättningar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!