Godmorgon världen

Nu ska jag repa mod och samla kraft, som behövs för att gå upp denna dag, och göra det som ska och måste göras idag. Låter inte mycket, att åka dryga milen till staden för att ta veckans blodprov, och sedan till stormarknaden och fylla varuvagnen med veckans erbjudanden och de andra nödvändigheterna för att klara veckans behov av förnödenheter. Det innebär bilkörning, det innebär synlighet och interaktion med andra, det innebär således risker och oförutsebarheter. I mitt tidigare liv gick dylikt på framkomlig räls som ett tåg enligt tidtabell, men numera är mitt liv och jag lika oförutsebart och osäkert som tåg och räls kan vara. Man blir påverkad av omständigheter och olyckligheter, det bara är så, och så får det vara. För plötsligt kan omständigheter och oförutsebarheter även ge oväntad styrka och glädje, till motsats från sorg och bekymmer, så jag hoppas på det, även idag. Godmorgon världen, för här kommer jag, och jag både lever och är levande och rör på mig! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!