Elegi!

Han friade till mig, kort efter att vi träffats, yr av det ena och det andra! Jag svarade ja, på hans fråga om jag ville gifta mig med honom, överrumplad och påverkad, var även jag! Bröllopsdatumet bestämdes, där och då, att förlovning skulle föregå bröllop, med ett år! Midsommarafton året därpå, år 2013, lovade vi varandra frihet och trohet, inför vittnen och vänner, i vacker ceremoni, i den trädgård jag först, och han senare, förälskade oss i! Inte många dagar, om ens någon, har vi varit åtskilda sedan dess! Och hittills har vi hållit våra löften, för det är sådana vi är! Och i vått och torrt står vi kvar vid varandras sida och i varandras famn! Tillsammans sitter vi i samma båt, och tillsammans ror vi och styr skutan i land! Havet stormar hårt ibland, och oftare är det storm än stiltje! Men tillsammans blir vi starkare, och tillsammans går det bättre! Vi ska rida ut även denna storm, och även denna dag, är jag tacksam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!