Utmattning och hjärnskada

Sedan 2005, har jag haft flera diagnoser Utmattningssyndrom/utmattningsdepression/utbränd..."Kärt barn..."! Det sista året har jag dock kämpat med och mot min hjärnskada efter Stroken. Mitt fokus, och min kamp, har måst gälla detta, i första hand! Stroken innebar bestående skador,i mitt fall obotlig trötthet, bland annat, och enormt LÅG stresstålighet, tillsammans med enormt HÖG uttröttbarhet, och absolut depressionsliknande symptom! Samma eller liknande symptom som vid utmattningsdepression/syndrom, med skillnaden att stressrelaterad utmattning, både GÅR att förebygga, OCH förhindra, och inte minst BOTAS!!! OM, man inser allvaret, i tid, OCH gör något åt det!!! "Man ska inte gråta över spilld mjölk", men nog ska Gudarna veta, att jag önskar jag hade förstått allvaret, INNAN jag drev mig så långt att hjärnan kollapsade! Jag kämpar varje dag och sekund med att försöka förstå, och det svåraste, att acceptera, både vad, och varför detta drabbade mig, och hur jag ska leva med detta! Men, ett sorgearbete över något jag förlorat, har med tiden börjat övergå i tacksamhet, över vad jag INTE förlorat! Det där ordet NÅGOT, har jag arbetat med, och så smått börjat förstå att det NÅGOT, i bemärkelsen mitt gamla liv och leverne, är något jag inte, varken kan, eller vill, återgå till! Min tacksamhet över den nya chans livet gav mig, har gett mig insikten att jag genom min olycka VUNNIT!!! Vunnit högsta vinsten, i form av ett LIV!!! "Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"...Jag har insett, att alla de dagar jag rusade runt, som en galning, i ekorrhjulet, utan en chans att stanna upp, gjorde att jag missade livet, och alla de underbara stunder, och alla små små ögonblick, som är livet, och som gör livet så underbart, och värt att leva, och kämpa för, att få uppleva!!! Nu försöker jag leva i nuet, i tacksamhet för det jag HAR! Leva för varje ögonblick! Ta tillvara varenda tillfälle till njutning, och uppskattning, i både STORT, och smått!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!