Vårkänslor!

Äntligen anar jag våren och ljuset! Dagarna är längre, och då orkar jag längre! Ljuset fyller både hjärna och hjärta, med nytt hopp och förnyad ork! Visst kommer tröttheten och den envisa huvudvärken! Men det gäller att inte ge tappt, ge vika och ge opp, så jag dricker ur min kaffekopp, klär på mig och står opp! Prognosen säger sol i dagar två, och då måste jag ju passa på! :-D
Jag har mitt älskade hus med trädgård, där jag kan sitta, och göra, nästan vad jag vill! Där jag fortfarande sitter, och där jag stannar, "tills allting ordnat sig"!!! Där sitter jag, trots allt, och tack vare allt! Det har nästan kostat mig livet, men utan det hade jag kanske inte varit i livet?! Men snart kan bildkavalkaderna börja, med bilder från trädgården, ur alla tänkbara och otänkbara vinklar och ljus! Nu är också lilla verandan rensad, för att ordningställas för vårens sittningar, planteringar och funderingar!!!  Fast redan nu har jag tjuvstartat, med planeringen inför planteringen! Ett högst angenämt, givande, rogivande, livgivande, rehabiliterande tidsfördriv! Nytta med nöje i allra högsta grad!!!! Funderingar,är ju min åretruntsysselsättning! :-D Även det rehabiliterande sysselsättning, har jag både lärt och erfarit! Tänka bör man, och måste man, annars förtvinar hjärnan!!! Så se upp för tanklösa människor!!! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!