Trött! Det tröttsammaste ord som finns!!!

Försöker, på alla sätt jag vet och kan! Mediterar, planterar, sitter ute i solen (och nästan förgås, i hettan)...! Men, ingenting hjälper, mer än för en kort stund, och tanken, bilden och känslan, av det svala sovrummet och den sköna sängen poppar ofrivilligt och oförtrutet upp i min hjärna och upptar min kropps alla sinnen! Då sätter jag upp en Stoppskylt, och Varningstriangel, och brottsplatstejp framför dörren! För sova är skönt och bra på alla vis, men var sak har sin tid, och sover gör man företrädesvis på natten, det vet jag, för så är människan skapad, och så fungerar den mänskliga hjärnan, i samspel med naturen! Att min hjärna är skadad, och inte fungerar som den ska, kan jag inte göra så mycket åt, fast jag försöker, och gör så gott jag kan! Hade vila hjälpt, hade jag inte tvekat en sekund, men det sambandet har gått min hjärna förbi! Den bästa, och effektivaste sömnen har jag på natten, från tidig kväll, till tidig morgon. Den sömnen pånyttföder celler och funktion, låter min kropp slappna av, och stillar, i bästa fall, mitt sinne! I den bästa av världar, och i en värld och tid som flytt, skulle detta vara gott nog, och i samklang med naturen! Men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!