Årsdagen

Jag måste ställa klockan en halvtimme innan jag måste gå upp. Jag måste gå upp ett par timmar innan jag måste gå. För att hjärnan ska hinna vakna. Idag vaknade jag en timme innan klockan ringer, och var tvungen att meditera för att hjärnan inte skulle hinna bli trött igen innan klockan ringer. Nu skulle klockan ringt, men jag har stängt av första ringningen, och inväntar den andra. Den ska ringa lagom till frukosten som min make iordningställer, för att jag ska klara alla andra morgonbestyr, som att iordningställa mig själv, och inte gå med rumpan bar! En vanlig ovanlig vardag i mitt liv! Kanske blir det bättre, kanske inte! Idag är dagen då jag för tre år sedan blev medvetslös av en kraftig hjärninfarkt, som kom som en blixt, men som hade hotat flera dagar bakom svarta moln! Idag lever jag, på nytt, på ett nytt sätt! Idag lever jag tacksam för varje ny dag, tacksam för alla dagar jag levt, och kommer att leva! Godmorgon!😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!