Det blir vad man gör det till

Har skrivit för många och långs att-göra-listor, som stressar mig till bristningsgränsen! Den duktiga Susanne gör som hon brukat, endast perfekt är gott nog! Men Susanne har blivit ännu duktigare, nu inser hon att allt hon gör är perfekt, utifrån förutsättningarna! Och att perfekta människor inte finns, och perfektionism har sitt pris! Förr eller senare brister det, fasaden spricker, masken faller! Då inser jag nu, att därbakom finns en mycket bra, och mycket älskad och uppskattad Susanne, som är jag!!! Jag inser nu att jag är älskad för min egen skull! Jag inser också att den som är mest krävande är jag själv! Och det måste jag jobba intensivt med! För en krävande människa är inte god att tas med, och kraven spiller lätt över på andra, i närheten, och annorstädes!!! Detta var oerhört skönt att skriva, och jag mår genast mycket bättre!!! Hoppas ni får en bra dag! Det blir trots allt mycket vad man gör det till!! Kram alla!!!😊💖


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!