Stänger för dagen!

Det känns inte bra att vakna nu! Men det blir så när huvudet blir fullt, och fylls på med mer ändå, innan det andra är processat, analyserat och klart! Trådarna blir för många och långa. Jag behöver tid att rulla ihop nystanet, riktigt fint! För många järn i elden och många bollar i luften. Jag är som en parabolantenn som fångar in många signaler  från alla håll och kanter. Jag har en hjärna som vill analysera och behöver analysera, för att bli stimulerad. Det gäller att hitta balansen, mellan stimulering och överstimulering. Att välja strider med omsorg. Mindfulness! Flytta fokus, och flytta tyngden från knoppen till kroppen. Flytta fokus, och fokusera på häret och nuet, emellanåt! Jag har slarvat med träningen och övningarna, och låtit hjärnan rusa fritt! Att ha insikter och åsikter är viktigt och bra. Men även Hjärnkontoret behöver raster. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!