Jag ger inte upp!

Jag är sjuk, sedan hösten 2010. Alltid och fortfarande med återgång till arbete i sikte. Annat är inte tänkbart. Det innebär att jag både vill och måste engagera mig i världen utanför, fast innanför husets väggar mest, som situationen är, just! Jag är lärare i samhällskunskap på gymnasienivå! Det kräver att jag hänger med i vad som händer! Att jag engagerar mig, fortbildar mig, läser, analyserar, tolkar och drar slutsatser, ständigt! Och när mycket händer, blir det mycket att ta in och ta ställning till! Nu händer det mycket, mycket har hänt under en lång tid, och mycket har blivit mycket påtagligt, och oemotståndligt, och inte minst obehagligt! Jag har inget val, jag gör bara det jag måste! Ja, jag vet vikten av att ta hand om mig själv, och det gör jag också! Det är mycket nu, och mer ska det väl bli, av både det ena och det andra, hoppas jag! Jag hoppas på bättring, av både det ena och det andra! Idag ska jag möblera om, och kanske ta några skridskoskär på blank is, om det går! Godmorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!