När man är mycket av allt, kan det bli för mycket, och då kan det bli mindre av mycket!

Jag är en morgonmänniska och har alltid varit! Morgonstund har guld i mund! :) På kvällen har dagens alla intryck alltid tröttat ut mig! Det var/är jobbigt när jag/man förväntas göra "allt" på kvällstid! Fredagsmys, umgås, fester, middagar, konserter.....!!! Kvällen, då det händer!?!? Antingen pressar jag mig eller missar "allt det roliga"! Nu har jag "äntligen" något att "skylla på"! :-) Sjukdomsdiagnoserna Stroke och utmattning med hjärntrötthet går att få förståelse för, för det mesta! Men sen är jag också HSP, högkänsligpersonlighet! Extra känslig för och mottaglig för intryck, stämningar..., allt uttalat och outtalat som sker bland människor mellan människor, påverkar mig och "stör" och stimulerar och ofta överstimulerar mig! Är så glad att jag "upptäckt" den personlighetstypen, som en ganska "normal" typ, och inte som en ganska störd typ, som jag trott mig vara hela mitt liv, och kanske ansetts vara av vissa, mindre känsliga! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!