Hur, varför, vad för sjuk?

Problemet för mig är att jag har tre helt olika orsaker till min mentala utmattning och hjärntröttheten! Att vara högkänsligt övermottaglig för intryck och stimulans är ärftligt personlighetsdrag som tröttar oss i alla sociala sammanhang. Utbränd efter lång tids extrem stress skadar kropp och hjärna, depression och ångest är utmattande, och sist men absolut inte minst Stroke! Frontalloberna som skadades både hö å vä sida, blodproppar på ena, stor blödning på andra! Kognitiva funktioner skadade och blockerade! De har jag otroligt nog lyckats träna upp på olika vis, intensivt, och har nog blivit kognitivt alertare än tillochmed friska kan vara! Men någonstans är det inte som det ska och jag vill, men jag vet inte riktigt vad och var och vad som är vad och vad jag ska göra och inte göra! Psykologen har hand om utbrändheten och sorgen och ångesten, neurologen tar röntgenbilder på hjärnan min och förstår inte varför jag inte är förlamad och kan tala och gå, Neuropsykologens tester visar brister logiska för mina skador, Arbetspsykologen ser personlighetsdrag och annat som kräver en viss typ av arbete och arbetssituation, och råder mig att byta yrkesbana och yrkesliv! Sjukt förvirrande, och en hel del deprimerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!