Nya outforskade vägar

Jag har fått acceptera att jag aldrig "kommer tillbaka"! Arbetspsykologiska utredningen kommer till slutsatsen att jag optimalt klarar deltidsarbete 50%, anpassat arbete "relativt sin psykiska funktionsnedsättning", vilket jag antar betyder min permanentade stresskänslighet och kognitiva nedsättningar beroende på stresskador och hjärnskador. Läraryrket har jag fått ge upp, och rekommenderas yrken som biblioteksarbete eller receptionist eller liknande. Inte min kopp te! Så jag satsar nu på projektarbete inom integration, om jag får och kan. Styra arbetet själv som projektledare. Få använda mina kompetenser och göra en liknande insats som mitt läraryrke gav mig. Samhällskunskap och svenska på gymnasiet. Acceptera och gå vidare, på nya outforskade slingriga stigar, som blir större vägar, så småningom, hoppas jag!😊😳😬

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!