Strategier

Jag kan köra på och hålla igång en hel dag, under vissa förutsättningar och omständigheter. Hittills har jag planerat in en så kallad vilodag efter en sådan dag! En vilodag i form av en kravlös dag, och aktivitetslös dag! Det tråkar ut mig, och tröttar ut mig, har jag märkt! Jag ska nu prova en annan strategi! Jag ska prova att strikt varva aktivitet med mental vila iform av meditation och avslappning, med tätare och täta mellanrum! Jag har nämligen märkt hur effektiv ett par minuters Bodyscanmeditation och medveten närvaro i kroppen, bakom stängda ögonlock är! Jag ska vara lika noga med aktivitet, som med de täta andningspauserna och intrycks- och uttryckspauserna! De övriga viktiga förutsättningarna är att min nattsömn varit tillräcklig och djup, och de förutsättningarna kan jag själv påverka och bädda för! Att jag har börjat arbetsträna har gett mig mersmak, och mer lust, och inte minst ork! Får så mycket roligt och stimulerande att tänka på och bearbeta, som håller mig och hjärnan alert och vaken! Men även Hjärnkontoret har öppnings-och stängningsdags, kontorstider!:-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!