Trött är relativt

Samma klagolåt, år efter år! Trött, trött, trött! Vareviga dag! Inte vårtrött, inte hösttrött, inte trött efter hård arbetsvecka/termin..., för då är jag så trött att det inte går att beskriva! Be mig inte ta mig i kragen, för det gör jag redan dagligen, sedan urminnes tider! Ordinera inte frisk luft, kost och motion, medicin och vitamin, för det har jag redan provat, och provar, ständigt och jämt, sedan urminnes tider! "Pat. minns inte när hon känt sig pigg senast, på minst 14 år"- Ur min läkarjournal från 2010! Och mycket har hänt sedan dess! Så mycket att jag fortfarande aldrig känner mig pigg, och i sanning inte vet vad det begreppet innebär! Jag har somnat här och där, mest på fester, och sittningar, då intrycken blivit för många för min hjärna! Jag har fått glåpord och huvudskakningar, och även ilska, och ett och annat skratt! "Hon har däckat, som vanligt!!!" Nä, jag "rävsov" som oftast, för att få stänga ögonen, och slippa höra på allt och alla, och slippa tänka och känna och tycka om allt och alla! Min hjärna och jag orkar inte allt och alla! Så är det att vara HSP (Highly Sensitive Personality) och extrovert introvert! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!