Att vara eller inte vara

Nu ska det bli avstämningsmöte, igen! Med "din läkare, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan" De ska försöka skrapa ihop några läkare, som kan uttala sig om, och sia om:" Hur sjukdomen påverkar din arbetsförmåga. Vad skulle du kunna klara av trots sjukdomen eller skadan? Vad som behöver göras för att du ska kunna söka arbete." Alltså samma frågeställningar som förra gången, för ett halvår sedan. Utlåtandet efter det mötet blev att jag "hämtat sig väldigt bra från en väldigt kraftig stroke, och inte har så mycket restsymtom". "Utmattningsproblematiken bedöms vara det som sätter ned förmågan i nuläget och den nedsättningen är sannolikt bestående, med nedsatt stresstolerans och dippar i mående när det blir för mycket." "Psykolog framhåller att det är viktigt att Susanne hushållar med energi och inte kör på för mycket och för länge på en gång." "Aktivitet kortare stunder och oftare, inte många timmar på en och samma dag, och i en miljö som inte är för rörig då hon processar alla intryck och det lätt blir för mycket för henne." "Har behov av mycket återhämtning"! Utlåtandet bygger också till stor del på mina egna erfarenheter och uppfattning! Så de väsentliga argumenten kommer från mig själv och min psykolog. Vad gäller min hjärnskada efter stroken är tillståndet relativt. En neuropsykologisk utredning gjordes 2013, ett år efter stroken, som visade: "Viss nedsättning av verbal inlärningsförmåga liksom klar nedsättning av förmåga till att tolka visuella stimuli är helt förenligt med skadan då temporallobsskador ofta ger perceptuella störningar och verbal inlärning är en känslig funktion som lätt kan påverkas vid skada på hjärnan."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!