Tankar för dagen

Det är inte så att jag tog förnuftet till mig och slutade arbetsträna. Kroppen sa ifrån, och jag kunde helt enkelt inte resa mig upp och ta mig dit, tillslut. Jag reste mig upp och tog mig dit, ändå, med mer och mer kamp, mot ångest. Det är inte så att jag inte ville, det är så att jag ville för mycket. Jag har ju alltid varit så duktig, och klarat allt det jag föresatt mig. Det är jag fortfarande, och gör jag fortfarande. Nu vill jag må bra, och det gör jag när jag lyssnar på min kropp. Det gör jag när jag öppnar mina ögon och tittar opp! Det gör jag när jag ser vad jag har och fått! Jag har rest mycket och länge, och lärt mig mycket på resan. Det händer inte på en dag, och livet är en ständig resa, och man lär så länge man lever. Och leva är det jag gjort och ska. Leva och må bra! Lyckan finns överallt, och för alla. För lycka är enda alternativet. Ingen orkar leva olycklig hela livet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!