HSP

Häftigt att det finns en förklaring till mina "konstigheter"!:-D Det jag brukar kalla "torra fötter på torr träbrygga-fenomen" när det typ ilarkittlar i mina fötter som känns torra, att jag aldrig gillat eller använt starka parfymer, att ull och mössor är outhärdligt kliigt på min hud, sömmar och lappar i kläder skär som knivar, att jag är en "nakenfis", som alltid sover naken, och så ofta som möjligt går naken (absolut helst i ensamhet), tror att skuggor hoppar på och överfaller mig, störs oerhört av vissnade blommor och torra blad, smutsiga handfat och speglar, tavlor som hänger assymetriskt eller snett, saker som placeras på fel plats och sätt, inte symmetriskt och rätt....!!!! Jag har tyst rättat till, aldrig sagt till! När jag sagt till, för att jag tillslut inte kunnat tiga still, har jag blivit ignorerad eller anklagad! Det har inte varit lätt, att känna sig konstig och fel, och ständigt fått bekräftat, just det! Nu vet jag, äntligen, att det är "ni som är de konstiga, det är jag som är normal"! Nä, jag vet bara att jag tillhör den ca tredjedel av mänskligheten som är känsligare än de andra, vi som är funtade Högsensitiva HSP! Välkomna till min värld, är ni, om ni respekterar mig i "min" värld, som är en lite annorlunda värld! Jag har levt i "er" värld, i hela mitt liv, och anpassat mig gott, och så gott jag kunnat! När det blev för mycket, många gånger, gjorde jag säkert många dumheter, och blev kallad för mycket dumt! Jag fick ångest och panik, depressioner och fobier, och en massa andra diagnoser, för att passa in mina egenheter i en "förståelig" mall, i en ram av "normalitet"! Ville bara säga det!:-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!