Tacksam

Nu är alla lampor släckta, ytterdörren är låst, getingen är dödad, och sovrumsdörren står på glänt! Stig och Svante ligger kvar i soffan, och Freja på bordet! Jag ligger ensam, i mörkret och tystnaden! Och jag tänker på när jag köpte huset och flyttade hit, ensam, 2009! Första tiden låg jag på en madrass på golvet, bland skräp och kartonger! Men jag var aldrig varken rädd eller mörkrädd! Jag var lycklig, från första dagen! Jag älskade lukten , alla de små okända ljuden! Jag älskade trägolven och trätaken! Jag älskade allt med mitt hus! Jag älskade att det var mitt hus! Jag älskade att i mitt hus fick jag vara mig själv, jag fick göra vad jag ville...!!! Efter en tid hade jag rensat huset, och fyllt det med möbler, som jag valt och köpt själv!!! Varje dag gick jag runt mellan rummen, och njöt! Lika mycket som jag njuter idag, när jag går runt! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!